PANDA SPORT FIRMY MULTIPLEX

...czasami niełatwo jest oprzeć się pokusie - bycia bogiem..."Czas Apokalipsy" F.F.Coppola

BUDOWA MODELU.

Z braku laku, czasu na budowę i tym podobnych zaopatrzyłem się w radości swej w Pandę Multiplexa.
Z początku trochę krzywym okiem zerkałem na specyfikacje modelu, ale z drugiej strony kilka sezonów na EasyGliderze, zachwyt nas Soliusem , a co mi tam. Tym bardziej iż junior przejawia zainteresowanie lataniem. Decyzja zapadła, pudło z modelem przyszło.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Kadłub z dwóch połówek, nie wielkich rozmiarów, wszak model należy raczej do spacerniaków bagażnikowych,
czyli wsadzić do samochodu, wozić ze sobą i w razie konieczności polatać.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Skrzydła maleńkie, wszak to tylko ma 1160 mm rozpiętości, dość ciekawy patent łączenia.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Całości dopełnia ogromna płachta z naklejkami, obszerna instrukcja składania, ale bez "polskiego językowości".
Może wreszcie Multiplex zauważy nasz rynek modelarski.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Napęd, zakupiłem silnik EMP-2826, wystarczy.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Wszystko po wypakowaniu wygląda tak.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Po przestudiowaniu instrukcji zabrałem się za składanie, Nie trzymałem sie krok po kroku tego co tam napisane było.
Od razu zapadła decyzja dorobienia lotek i zmienienia sposobu mocowania serw w kadłubie.
Wkleiłem bowdeny i belkę alamuniową w kadłub używając kleju ZACKI Muliplexu.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Połówki kadłuba skleiłem ze sobą dwoma rodzajami kleju, wpierw całość przesmarowałem UHU porem,
skleiłem ze sobą i szczeliny zalałem rzadkim CA.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Dokleiłem tymi samymi klejami przód kadłuba.

PANDA SPORT MULTIPLEX
Z pomocą ZACKI doszedł dół kadłuba i klapka.
PANDA SPORT MULTIPLEX

Poskładałem do kupy sterowanie statecznikiem poziomym.

PANDA SPORT MULTIPLEX

W końcu statecznik wkleiłem w kadłub klejem ZACKI

PANDA SPORT MULTIPLEX

Wkleiłem mocowania steru poziomego.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Jako że mocowanie fabryczne serw jakoś nie przypadło mi do gustu i w obawie przed problemami z ich ewentualną
wymianą na wcisk zastosowałem tradycyjne mocowanie na śrubki.
Półki z kawałków 2 mm sklejki wklejone CA i mocno podlane.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Wkręcone serwa o dopasowane bowdeny.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Wsadziłem bebebchy , czyli zamocowałem silnik, regler, odbiornik. Mocowanie pakietu z kawałków EPP.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Zabrałem się za lotki, wpierw lutownicą zostały wycięte otwory pod serwa.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Odciąłem same lotki i naciąłem rowki pod kable serwomechanizmów. Zastosowałem serwa 5-cio gramowe.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Orczyki serw lotek pozyskałem z EasyGlidera. Zawiasy lotek na taśmie i dodatkowo UHU Por.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Wyprowadzenie wtyczek serw lotek.

PANDA SPORT MULTIPLEX

Nakleiłem naklejki, wsadziłem akumulator. Waga modelu bez lotek około 440 g, z lotkami około 460 g.

PANDA SPORT MULTIPLEX
Na dolnych powierzchniach domalowałem czarna Pactrą i aerografem pasy "inwazyjne"
PANDA SPORT MULTIPLEX
Wymiary lotek, głebokość 3 cm ciete w odległosci 14 cm od kadłuba i 10 cm od końcówek płata.
PANDA SPORT MULTIPLEX


Jak to lata ?
Fantastycznie, wylatałem jak na razie około 30 minut. Obawy moje budził wznios dość duży zresztą.
Ale Panda wspaniale reaguje na lotki, wznios im nie przeszkadza. Równo leci w plecowym.
Radzi sobie bez problemów z dość dużym i porywistym wiatrem. Naprawdę polecam, bezstresowe a dość dynamiczne latanie.
Powiem więcej, nawet świszczy momentami jak laminat.

Film z latania pod adresem : http://motylasty.blogspot.com/2014/06/pandemonium.html#links
Przy okazji z racji uszkodzenia łoża silnika sposób na jego naprawę.
Modyfikacja i przeróbka PANDY celem jej wzmocnienia i zmiany własciwości lotnych.

Model dostarczyła firma MODELMOTOR z Poznania, uroku dostarczyła ..... :)

www.motylasty.pl
www.motylasty.pl


www.motylasty.pl