BLIZZARD FIRMY MULTIPLEX

...czasami niełatwo jest oprzeć się pokusie - bycia bogiem..."Czas Apokalipsy" F.F.Coppola

BUDOWA MODELU.

Z braku laku, czasu na budowę i tym podobnych zaopatrzyłem się w radości swej w kolejny wyrób Multiplexa.
Wyrób ten już trochę czasu na rynku modelarskim spędził, wszak premiera miała miejsce w 2008 roku,
o ile mnie pamięć nie myli. Ale lepiej późno niż wcale. Po "emeryckim" EasyGliderze, dostojnym Soliusie, zwariowanej Pandzie przyszedł czas na tanią "spawarkę". Stąd też decyzja po obejrzeniu kilku filmów na joutubie. Wybór padł na Blizzarda.
Zgodnie z przyjętą konwencją prezentację zaczynam od pokazania pudła i wnętrzności.

BLIZZARD MULTIPLEX

Kadłub z dwóch połówek, przód z pancernego plastiku, kabinka też. Sam elapor z którego model jest zrobiony jest znacznie twardszy, a i za tym cięższy od tworzywa, z którego lane były poprzenie modele MPX-a w mojej kolekcji.

BLIZZARD MULTIPLEX

Skrzydła o małej cięciwie, profil żyletowaty.

BLIZZARD MULTIPLEX

Instrukcja oczywiście nie po polskiemu językowości plus naklejki - wydruk mnie nie poraził jakością.

BLIZZARD MULTIPLEX

Całość doskonale zapakowana i zabezpieczona, uwaga - w modelu nie ma kołpaka i śmigła. Wymaga to osobnego zakupu.

BLIZZARD MULTIPLEX

Wszystkie elementy zestawu . Co zwraca uwagę, to prawie 9 metrów włókna szklanego skrzętnie zresztą zwiniętego.

BLIZZARD MULTIPLEX

Poszukiwań napędu jeszcze nie zakończylem, jednak do oblotu pójdzie EMP 3536 - 600 Watt z łopatami 11x6.

BLIZZARD MULTIPLEX

Zabawę rozpoczynam od dokładnego zapoznania się z instrukcją i kierując sie zawartymi tam sugestiami wklejam w kadłub wzmocnienia szklane i mocowanie kabinki.

BLIZZARD MULTIPLEX

Lutuję gniazda serw lotek. Łącza ( zielonego ) nie wklajam w gniazdo, tylko wkładam na wcisk.

BLIZZARD MULTIPLEX
Zaczynam walkę z serwami, jako że stsosuję serwa trochę większe od zalecanych poszerzenia będą wymagać ich gniazda.
BLIZZARD MULTIPLEX

Dodatkowo wyciąłem drugi kanał pod okablowanie. Oryginalny tylko w jednej połówce kadłuba wydawał mi się za wąski.

BLIZZARD MULTIPLEX

W końcu serwa ładnie sie wpasowały.

BLIZZARD MULTIPLEX

Okablowanie zrobiłem z dużym zapasem dla własnej wygody.

BLIZZARD MULTIPLEX

Kadłub sklejam z pomocą UHU PORA i CA, chyba najlepsza metada na Multiplexy

BLIZZARD MULTIPLEX

Tak samo wklejam obsadę usterzenia.

BLIZZARD MULTIPLEX

Przód wklejony na UHU POR i dodatkowo wlany w szczeliny CA.

BLIZZARD MULTIPLEX

Pręty usztywniające kadłub wklejam na rzadki CA zdrowo je zalewając, później to będzie szpachlowane.

BLIZZARD MULTIPLEX

Tak samo usterzenie, szpachla powstała ze zmieszania ze sobą żywicy 30 minutowej i talku technicznego do konsystencji gęstej śmietany. Szpachlowałem i szlifowałem dwa raz. Szlif papierem o gradacji 180 i później 240.
Polerka pilnikiem do paznokci.

BLIZZARD MULTIPLEX

Wklejam usterzenie. Szpachluję przejścia elaporu w plastik i szlifuję.

BLIZZARD MULTIPLEX

Ta sama męka z prętami skrzydeł, skrzydła i doprowadzenie do gładkiej powierzchni w sumie zabrały mi najwięcej czasu przy tym modelu.

BLIZZARD MULTIPLEX

Skrzydła oklejone zostały białą folią ORACAL ( reklamowa ) i niebieską taśmą pakową.

BLIZZARD MULTIPLEX
Całość w dłoniach prezenterki tak sie prezentuje - kadłub.
BLIZZARD MULTIPLEX
Górna powierzchnia płata.
BLIZZARD MULTIPLEX
Dół płata.
BLIZZARD MULTIPLEX
Blizzard po złożeniu.
BLIZZARD MULTIPLEX
I w powietrzu w trakcie oblotu ( Zbychu dzięki za foto )
BLIZZARD MULTIPLEX


Jak to lata ?
Z moim setupem waga zamknęła się w 1040 gramach, czyli przeszło 100 gram więcej niż w instrukcji.
Waga ta budziła mój niepokój, ale po pierwszym "orgaźmie" niepokój ten sie ulotnił.
Nie wiem dlaczego tak długo zwlekałem z zakupem tego modelu.
NIe jest to model dla początkujących, to podkreślę od razu, wymaga skupienia i uwagi.
Ale daje za to kilku fajnych doznań.

Model dostarczyła firma MODELMOTOR z Poznania,
Uroku zaś dostarczyły ..... :) bardzo Wam dziekuję.

www.motylasty.pl
www.motylasty.pl


www.motylasty.pl