TOTO-16 "IGOR"

...czasami niełatwo jest oprzeć się pokusie - bycia bogiem..."Czas Apokalipsy" F.F.Coppola

OPIS BUDOWY SKRZYDŁA I WYKOŃCZENIA MODELU.

Generalnie płat składa się z trzech warstw depronu, wpierw wycinamy warstwę środkową, w moim przypadku z racji depronu rowkowatego cięta ona jest z dwóch kawałków, tak by rowki przebiegały w kierunku lotu modelu a nie w poprzek.
Jeśli mamy depron gładki lub rowki ułożone w poprzek płyty ( bo takowe też bywają ) tniemy płat z jednego kawałka. Odcinamy od razu lotki.
TOTO-16
Wycinamy dolne i górne pokrycie jako odbicia lustrzane.
TOTO-16
Smarujemy Soudalem górne i dolne pokrycie, klej rozprowadzamy po całej powierzchni z pomocą karty bankomatowej :)
TOTO-16
Sklejamy ze sobą obciążając na czas schnięcia.
TOTO-16
Doklejamy dźwigary z listew balsowych i tylne wstawki depronowe za dźwigarami.
TOTO-16
Po wyschnięciu rysujemy zarys profilu.
TOTO-16
Zgodnie z zarysem wycinamy delikatnie profil.
TOTO-16
I zgrubnie szlifujemy.
TOTO-16
Z listwy balsowej doklejamy krawędź natarcia.
TOTO-16
I wreszcie szlifujemy cały profil.
TOTO-16
Jeśli wpierw wykonaliśmy kadłub to teraz dopasowywując grubość balsy i sklejki
od przodu doklejamy wzmocnienia płata z balsy,
TOTO-16
a od tyłu wzmocnienie ze sklejki.
TOTO-16
Wklejamy krawędź spływu.
TOTO-16
Usztywniamy listwami balsy natarcie lotek i wklejamy trójkąty balsowe - mocowania orczyków.
TOTO-16
Mocowanie serw, zależnie od tego jak serwa będziemy mocować wycinamy odpowiednie gniazda do ich zamocowania.
TOTO-16
Szpachlujemy model i składamy "do kupy"
TOTO-16
Wykończenie modelu jest sprawą dowolną, możemy go okleić taśmą pakową , pozostawić "goły", pomalować,
ja wybrałem "bojowe" malowanie.
Na tym etapie instalujemy bebechy, znaczy silnik, serwa etc.
Widok od góry.
TOTO-16
Widok z dołu.
TOTO-16
Zbliżenie na napęd lotki.
TOTO-16
Mocowanie pakietu - rzep. Serwa lotek zostały zasłonięte kawałkami depronu.
TOTO-16
Napędy usterzenia z bliska.
TOTO-16
Mocowanie płata z kadłubem z pomocą gumek. Na fotce tez widać sposób zamykania i mocowania kabiny.
Od środka kadłuba wzmocnienia z kwadratów sklejki, a w owiewce kabiny wklejone "uszy".
Kabinka i kadłub łączone ze sobą z pomocą przetyczki z pręta węglowego.
TOTO-16
Tył kabinki, wklejone usztywnienie ze sklejki, środek kabinki usztywniony kawałkiem styropianu i dodatkowymi pogrubieniami ścianek. Stanowi to doskonałe pudło utrzymujące pakiet.
TOTO-16
Model przed lotem. przód kadłuba z boków dodatkowo pozyskał "elementy bojowe" ciemnoszare przyklejone z kawałków depronu.
TOTO-16
I wreszcie w locie.
TOTO-16
:)
TOTO-16
Wrażenia z lotu i plany modelu za jakiś czas.

 

BUDOWA KADŁUBA

www.motylasty.pl
www.motylasty.pl


www.motylasty.pl