TOTO-8 AKROBAT "ORLIK"

...czasami niełatwo jest oprzeć się pokusie - bycia bogiem..."Czas Apokalipsy" F.F.Coppola

ZAŁOŻENIA WSTĘPNE.

ToTo-8 - zapotrzebowanie na większy model akrobacyjny było powodem urodzenia sie tego pomysłu. Model większy od ToTo-4, sylwetka wzorowana na PZL 130-Orlik. Pierwszą moją myślą było zbudować makietę Orlika, ale po pewnych przemyśleniach koncepcja ta przerodziła się w FunFlaya. Model nie jest prosty w budowie jeśli chodzi o deprony. Depron właściwie będzie grał w tym modelu jedynie rolę środka pokryciowego. Konstrukcja nośna kadłuba tradycyjna, podłużnice sosnowe, wręgi sklejkowe. Pokrycie papier + lakier.

Dane techniczne :
- rozpiętość ok 110 cm
- długość ok 100 cm
- lotki, wysokość i kierunek
- waga ok 950-1050 g.

TOTO-8
 

Do napędu modelu posłuży silnik bezszczotkowy KEDA A22-20L + regler Dynam 30A,
odbiornik Rex5Mpd, serwa mikro E-SKY.

BUDOWA KADŁUBA.

 
TOTO-8

Początek budowy kadłuba to wycięcie ze sklejki 1 mm wszystkich niezbędnych elementów nośnych.

TOTO-8

Każdy element został gruntownie wyażurowany.

TOTO-8

Wręga pierwsza silnikowa została wycięta ze sklejki 3 mm.
Wręga druga i trzecia zostały wycięte z depronu 6 mm obustronnie oklejonego sklejką 1 mm. Wszystkie klejenia to CA oraz żywica 5 min.

TOTO-8

Konstrukcja nośna kadłuba w całej okazałości.

TOTO-8

Szczegóły przodu kadłuba w widoku z góry .

TOTO-8

Widok środkowej części kadłuba od dołu, w tym miejscu będzie mocowane skrzydło.

TOTO-8

Tył kadłuba, sklejkowe łoże pod statecznik poziomy. Użebrowanie kadłuba w tej części z depronu 6 mm

TOTO-8

Kadłub został oklejony depronem 6 mm, tył kadłuba otrzymał dodatkowe wręgi półokrągłe i pas usztywniający.

TOTO-8

Widok na "gniazdo" mocowania płata.

TOTO-8

Tył kadłuba w zbliżeniu.

TOTO-8

Budowa klapki zamykającej regler i pakiet. Podstawę stanowi deska z balsy 3 mm z wyciętymi otworami ulżeniowymi. Na deskę nakleiłem 3 warstwy depronu 6 mm.

TOTO-8

Klapka została doszlifowana do właściwego kształtu. Kształt kontrolowany szablnami z tektury.

TOTO-8

Klapka została rocięta na trzy elementy. Przód i tył zostały przyklejone do kadłuba , element środkowy odejmowany, ścianki przednie i tylnie wzmocnione balsą.

TOTO-8

Garb za kabiną został oklejony depronem 6 mm, wcześniej umiesciłem w kadłubie bowdeny sterów wysokości i kierunku.

TOTO-8

Wstępnie przymocowałem stateczniki wysokości i kierunku.

BUDOWA USTERZENIA.

TOTO-8

Usterzenie poziome wycięte z depronu 6 mm. Krawędzie oklejone listwami balsowymi 6x6

BUDOWA SKRZYDLA

www.motylasty.pl
www.motylasty.pl


www.motylasty.pl